Faktura info PRIVAT

PRIVATKUNDER

Faktura fra Svorka vil primært sendes som eFaktura. Om du spesifikt har bedt om å motta faktura på epost ber vi om at du etter 1.juni sjekker søppelpostfilteret ditt. Når Svorka sender ut faktura endres epostadressen det sendes fra og denne slipper ikke nødvendigvis gjennom filteret til postboksen din. 


Nedenfor finner du relevant info avhengig av på hvilken måte du har mottatt faktura fra RealNett.

 
Faktura på epost 

Forskuddsvis utsendelse av faktura på epost for kommende måned med forfall den 1. Du har mottatt faktura på epost og betalt via nettbank eller via automatisk belastning på bankkortet ditt. I forbindelse med overgangen til Svorka endres dette til etterskuddsvis fakturering. Du trenger IKKE å gjøre noe selv for å stanse korttrekket – det opphører samtidig som RealNett slutter å sende ut fakturaer og slettes deretter i våre systemer.


eFaktura

Du har mottatt eFaktura med KID-nummer den 1.hver måned rett i nettbanken din med forfall den 11.hver måned. I forbindelse med overgangen til Svorka endres også dette til etterskuddsvis fakturering.  


Automatisk trekk på bank-/kredittkort

Om du har registrert bankkort i våre systemer og har aktivert automatisk trekk på forfallsdato, vil trekket avsluttes hos oss fra og med 1.juni. Kortinformasjonen din vil deretter bli slettet fra våre systemer. Ønsker du faktura tilsendt på epost eller eFaktura må du ta kontakt med Svorka, om du ikke gjør noe vil faktura sendes i posten.

Uavhengig av hvilken av disse fakturaintervallene du har vært en del av, vil den siste fakturaen du mottar fra RealNett gjelde for mai. De siste fakturaene sendes ut i slutten av april og helt i starten av mai. Fra og med juni 2024 vil du motta månedlig faktura fra Svorka.