Bli kjent med vår telemontør Lars Arne
Lars Arne har jobbet for Svorka i 21 år og jobber hovedsakelig med feilretting av både internett og tv. Lokalt er han et kjent ansikt og er genuint opptatt av å yte god service til alle kunder, samt viktigheten av å ta seg tid til kaffesup og twist.
Kan du huske et oppdrag som var ekstra spennende eller som du husker ekstra godt?
Jeg husker mang en tur på strengen som er et av fjellene vi har radiosender på. Det er vel kanskje de turene med dårligst vær som setter seg best hos oss, slik som denne gangen hvor vi hadde i oppdrag med å få bort is å og snø på radiosenderen slik at kundene våre fikk nettet tilbake igjen.
Min kollega anbefalte et litt annet fremkomstmiddel enn bare å ta beina fatt, men jeg var ganske så påståelig og sa"nei nei, træng ikkje ski nei!". Turen ble både lang og tung med snø helt oppunder lårstubbene og det var så vidt vi kom oss ned igjen. Sett tilbake på det har det vært mang en tur som dette og jeg kan nesten holde tall på hvor mange ganger vi har gått i snø og snøstorm, noen ganger til og med to ganger på samme dag. Tross dette er jeg glad i både natur og i å få røve meg. Å få betalt samtidig som jeg får disse opplevelsene er jo en bare ren luksus og ikke noe som alle får muligheten til.
Lars Arne har ett mål før han tar helg.
Jeg mener jo oppriktig at dette ikke er bare et mål jeg har, men som hele Svorka konsernet har til våre kunder.
Hver fredag har jeg da altså et mål om at ingen kunder skal være uten internett eller tv til helga. Senest forrige fredag ble jeg ferdig på jobb klokka 9 på kvelden, med en svært fornøyd kunde. Det er faktisk disse kundene og oppdragene jeg synes er de absolutt "gævvast turanj". Jeg opplever svært fornøyde kunder som setter pris på at vi kommer og "berger helga". Tid er viktig, og å ta seg god tid til en kaffesup og twist med hyggelige kunder.
Er det noe du er ekstra stolt over ved å jobbe for Svorka?
Jeg er stolt over eierskapet i Svorka. Som et lokalt lite selskap kan vi ikke risikere å miste kunder. Servicen vi yter er derfor noe av det viktigste vi tar vare på. Det har vært mang en kveld som har blitt sen på grunn av å kjøre lange strekninger til kunder eller ved å gå på fjellet i snøstorm. Jeg mener vi skiller oss ut fra de store aktørene med å strekke oss så langt vi kan, så lenge det ikke blir på "tolljvis" selvsagt. Så lenge det er forsvarlig kan det ikke stoppe opp for å hjelpe kundene våre, det synes jeg vi kan si oss stolte med.