Ofte stilte spørsmål om lading på Svorka lynladere

Ladekabelen sitter fast - hva gjør jeg?

For å avslutte ladeøkten trykker du "STOPP" på skjermen. 

Får du ikke løsnet ladekabelen, trykk på lås opp på bilnøkkelen din, og prøv igjen. 

IKKE trykk på nødknappen, den er kun til nødstilfeller og skal ikke brukes for å koble laderen fra bilen. 

Mangler du kvittering?

Ønsker du kvittering fra din ladeøkt ved noen av ladestasjonene til Svorka, kan det gjøres på to måter:

  1. Har du betalt med kort, kan du finne kvitteringen fra ladeøkten her

    Kvittering-ladestasjon-svorka.png

  2. Bruker du EMES-appen når du lader, vil du finne din kvittering i appen. 

Hvordan lader jeg uten app?

Det er enkelt; du setter i ladekabelen i bilen din og tæpper kortet ditt på betalingsterminalen.  

Hvorfor reserverer dere et beløp når jeg betaler med kort?

Vi gjør en midlertidig reservasjon for å sikre at betalingen kan gjennomføres. Du blir bare belastet for faktisk forbruk, og resten av beløpet frigjøres automatisk av banken din etterpå (vanligvis innen 1–5 virkedager).

Hvordan avslutter jeg ladeøkten?

På våre lynladestasjoner avslutter du ladeøkten ved å trykke "STOPP" på skjermen. Deretter kan du koble fra ladekabelen og sette den tilbake i holderen.

Opplever du feil eller har behov for hjelp?

Ring vår ladesupport på telefon 400 00 844.