Spør Svorka om internett og tv

Vi har lynraskt internett tilpasset deg og dine behov. Velger du i tillegg TV får du Telia Play med alle tv-kanaler og store strømmetjenester samlet på ett sted.

POPULÆRT

Familie Internett + TV


Familie Internett + TV

Bestselgeren, som uten problem dekker behovet til storfamilien. Tv-pakke med over 100 strømmetjenester og kanaler.


Kr 1299 pr. md.

+ kr 39 pr md. for ruter

  • Bestselgeren med lynraskt internett

  • Hele familien på nett - samtidig

  • Strøm, spill og jobb bekymringsløst

  • Telia Play - tv og strømmetjenester i ett

  • Strømkunderabatt kr 49 per måned

Familie Internett


Familie Internett

Bestselgeren, som uten problem dekker behovet til storfamilien.


Kr 1070 pr. md.

+ kr. 39 pr mnd. for ruter

  • Bestselgeren med lynraskt internett

  • Hele familien på nett samtidig

  • Strøm, spill og jobb bekymringsløst

  • Strømkunderabatt kr 49 pr måned

Ikke gå glipp av strømkunderabatten vår!

Som strømkunde i Svorka får du nemlig kr 49 i rabatt på internett- og tv-abonnementet ditt - hver eneste måned.

sparegris.png

Alt om valgmeny og poeng i Telia Play

Her finner du all informasjonen du trenger – fra hvordan du bruker poengene dine til å velge innhold i Telia Play, til hvordan du enkelt kan bytte mellom Netflix og HBO på én og samme kveld.

tvkos.png

Dårlig wifi-dekning hjemme?

Selv om du har lynraskt internett inn til huset med trygg og stabil fiber, er listen over ting og duppedingser som tar knekken på wifi-signalet hjemme hos deg uendelig lang.

Les mer om hva som tar knekken på wifi-signalet ditt og hva som er løsningen her

Teaser Du trenger ikke være rakettforsker for å få wifi-signal i hele huset.png

Apple TV eller Telia Box?

Kundene våre velger selv om de vil se Telia Play med Apple TV, Telia Box, Chromecast eller Telia Play-appen. Mange velger Apple TV.

Hos oss kan du leie Apple TV til kr 49 pr. md.

stars-smileyface-icon.png

Hvorfor velge internett fra Svorka

Lynraskt fiber - raskt nok for både denne og neste generasjon

kabelmontoer.png

Ønsker du å bytte til Apple TV?

Du må ikke bruke Telia Box for å se TV med Telia Play. Mange av kundene våre har gått over til Apple TV.

Nå har vi gjort det enda enklere for deg å bytte til Apple TV.

tv-popcorn.png

Smarte internett- og tv-løsninger til bedrift

Vi skreddersyr avtaler til små og store bedrifter, kommuner og borettslag. Sammen finner vi en god løsning for bedriften din!

wifi-icon.png

Slik kommer du i gang med internett og TV fra Svorka

Ny internett- og TV-kunde hos oss? Da lurer du kanskje på hvordan du kobler til internett eller hvordan du skal koble til Telia Box eller Apple TV?

videovegg.png

Hvordan restarte ruteren/modemet ditt?

Yngve viser deg hvordan du restarter modemet og ruteren din, steg for steg:

Fremgangsmåte - restarte ruter og modem

Fremgangsmåte - fabrikkrestarte modem

ruter-modem.png

Liker du å finne ut av ting selv?

Se ofte stilte spørsmål og svar

TV:

Jeg trenger flere TV-bokser (dekodere)

Du kan leie flere TV-bokser (dekodere) gjennom oss, det koster kr 49 per stykk i måneden.

Velg mellom Apple TV eller Telia box.

Jeg har problemer med Telia Box

Det første du kan forsøke er å ta ut strømmen på dekoderen, for så å slå den på igjen.

Fungerer ikke det kan du sjekke ut supportsidene til Telia.

Har du forsøkt det du kan selv og kommer ingen vei, må du gjerne ta kontakt med kundeservice hos oss. De hjelper deg mer enn gjerne.

Jeg mangler kanaler – hva gjør jeg?

Først kan du prøve å legge inn Telia Play-kontoen på nytt, for så å laste inn kanalkildene igjen.

Hvordan du gjør dette finner du på supportsidene til Telia.

Lyd og bilde er usynkront – Hva gjør jeg?

Løsning 1:

  • Trykk på huset på fjernkontrollen - finn menyen på venstre side og trykk på tannhjulet (innstillinger) helt nederst på menyen.

  • Inne på innstillinger velger du enhets-innstillinger og trykker OK.

  • På neste side trykker du OK på HDMI - på neste side velger du HDMI CEC - der inne trykker du OK øverst slik at bryteren blir deaktivert.

  • På motsatt side av huset på fjernkontrollen finner du en pil som peker mot venstre (Tilbakeknappen) - trykk på denne 1 gang.

  • Da er du tilbake inne på HDMI - så trykker du deg ned til HDMI-lydformat - der inne velger du stereo i stedet for automatisk.

  • Bruk tilbakeknappen en gang til og trykk deg nedover til 50hz og slå av denne.

  • Trykk på direkteknappen på fjernkontrollen for å komme tilbake til direkte-TV.

Løsning 2

  • Trykk på huset på fjernkontrollen.

  • Når du er på hovedmenyen/Hjem-skjermen og har fått opp sidemenyen trykker du på følgende knapper.

  • Rec -1337 - rec - da dukker det opp en meny. (Begrepsforklaring: rec = rød knapp helt nede til høyre på fjernkontrollen)

  •  Aktiver tunneling mode og async buffer mode

  •  Etter dette tar du strømmen på Telia boksen slik at den får seg en restart.

Står det intet signal eller svakt signal på TV skjermen din?

  1. Sjekk at HDMI-kabelen er koblet til Telia Box og i TVen din.

  2. Er HDMI-kabelen koblet til kan det være at du er på feil kilde (source) på TVen, f. eks. du kan være på HDMI2 og Telia Box er koblet til i HDMI1 hos deg. Har du Telia Box og bruker fjernkontrollen som fulgte med står det "Kilde" på en knapp nederst til venstre. Trykk på denne og du får opp flere valg, her kan du prøve deg frem til du finner frem til riktig kilde hjemme hos deg.

  3. Fungerer ikke det, kan du forsøke å ta ut HDMI fra både Telia Box og TV, for så å sette inn igjen.

Internett:

Hvor finner jeg passordet til trådløsnettet mitt?

Passordet til trådløsnettet finner du på ruteren/modemet ditt. Der står både nettverksnavn/SSID og passord (wireless key, pass phrase/password)

Hvor du finner passordet på ruteren kommer an på hvilken type du har:

  • ZHONE - her står passordet på baksiden av boksen

  • ZYXEL - her finner du passordet (wireless key, ikke login password) enten på baksida eller på sida.

  • AIRITIES - her står passordet under boksen.

Internett er ustabilt i deler av huset - hva gjør jeg?

  1. Sørg for at ruteren din ikke står skjult bak sofaen eller er gjemt inni en tv-benk, skap eller lignende.

  2. Har du Premium Wifi (meshnettverk/forsterkere) fra oss kan det hjelpe å laste ned den tilhørende appen. Der kan du sjekke signalstyrken og at alle forsterkerne dine er oppkoblet.

  3. Står ruteren din fritt, er høyt og sentralt plassert i huset ditt, og du likevel opplever problemer kan det hende du trenger forsterkere/meshnettverk hjemme. Dette kaller vi Wifi-forsterker og er noe du kan bestille fra oss. Les mer om det i denne artikkelen.

  4. Om du ikke har mesh/wi-fi forsterkere fra oss kan det være at du har behov for dette. Ta kontakt så hjelper vi deg.

Jeg har mistet internett – hva kan jeg gjøre?

  1. Sjekk at alle ledninger sitter godt i på utstyret hos deg.

  2. Har du forsøkt å ta strømmen på modem og router?

Hva er modem og router?

I en husstand finner man ofte to ulike bokser, et modem og en router (disse kan også være samlet i en boks). Dette er svarte eller hvite bokser som man vanligvis finner i nærheten av tv eller ved fiberinntaket. Fiberinntaket er den minste av boksene du har på veggen. Den er grå-hvit uten lys.

Om det ikke funker å slå av strømmen på modem og router, kan du se om du finner et lite hull der det står reset (både modem og router) - hold inne i 10 sekunder. Dette vil sette utstyret tilbake til fabrikkinnstillingene.