Skal du flytte? Ta med strømmen!

Husk at du alltid kan ta med deg strømmen fra oss – uansett hvor i landet du flytter.

Det er mange som tror at om de flytter, spesielt om de flytter litt lengre enn bare innenfor samme kommune, må de bytte strømleverandør. Det er heldigvis ikke sant. Det kan hende du får nytt nettselskap, men strømmen fra Svorka kan du ta med deg.

 

Dette må du gjøre for å få strømmen med deg:

 Legg inn bestilling på ny adresse ved å bestille her.

(Ha klart målepunkt-ID og adresse. Målepunkt-ID består av 18 siffer hvor de ti første sifrene er 7070575000)

 

Jeg finner ikke målepunkt-ID, hva gjør jeg?

Dersom vi som strømleverandør skal kunne hjelpe deg med å finne målepunkt-ID er vi avhengige av at du har målernummeret klart. Målernummeret finner du i strømskapet ditt og består av kun siffer og varierer i lengde. Har du nylig kjøpt ny bolig står ofte målepunkt-ID i dokumentene ved overtakelse. 

Har du verken målepunkt-ID eller målernummeret til adressen du vil bestille strøm på, kan nettselskapet i området ditt hjelpe deg med dette.

 

Melde utflytting?

Skal du flytte og ønsker å si opp strømmen- ta kontakt med kundeservice på telefon 97 91 22 22 så hjelper vi deg mer enn gjerne.

Husk å ha klart målepunkt-ID og adresse når du ringer inn til oss. Målepunkt-ID finner du på din strømfaktura. 

Alle som skal si opp strømavtalen sin må melde utflytting senest 3 dager før man flytter. Dette er tiden det tar for at endringen skal registreres i Elhub, som er en felles datalagringsplass for strømbransjen. Alternativet er å få ny eier til å legge inn strømbestilling på datoen hvor du flytter ut. Da slipper du å måtte risikere å betale for strømmen de 3 dagene det tar før endringen er registrert i Elhub. Når ny eier legger inn strømbestilling på din anleggsadresse vil strømmen automatisk bli sagt opp hos deg. Sømløst og enkelt.

 

Er du utleier?

Husk at du som utleier selv har ansvar for å legge inn strømbestilling når leieboer flytter ut, dersom ingen ny flytter inn. Tegner man ikke strømavtale vil nettselskapet gi deg leveringsplikt som er dyrere for deg og ikke ment som en permanent løsning.

Er du usikker eller har spørsmål, ta kontakt med våre trivelige kundebehandlere på telefon 97 91 22 22, som er å treffe på telefon mandag- fredag 9-19 og på helg og helligdager kl. 10-14.