Ofte stilte spørsmål om Svorka-appen

Hvordan logger jeg inn i appen?

Du kan logge deg inn i appen på to forskjellige måter:

  • Logge inn med Vipps: Du vil få en forespørsel om å åpne Vipps. Her trykker du på "Åpne". Når du er inne i Vipps kan du velge om innloggingen skal bli husket, slik at du slipper å logge inn på nytt senere. Når du har bekreftet valget ditt får du beskjed om å gå tilbake i Svorka-appen. Nå er du innlogget. 
  • Logge inn med SMS-kode: Skriv inn telefonnummeret og fødselsdatoen din. Husk at du må oppgi åtte siffer for fødselsdato (xx.xx.xxxx). Trykk deretter på "Få SMS-kode". Skriv inn koden du mottar på SMS og logg inn. Husk! Innloggingsinformasjonen må være av juridisk eier av strømabonnementet. Står strømmen på kona, må du logge inn med hennes innloggingsinformasjon og oppgi koden som kommer på hennes telefon.

Appen laster du den ned i App Store eller Google Play.


Kan jeg se dagens strømforbruk?

Hvis du har pulsmåler vil du se strømforbruket ditt i sanntid, helt ned på timesnivå. 

Dersom du ikke har pulsmåler er det en forsinkelse på visning av strømforbruket på 1-2 dager. 


Du kan enkelt aktivere varsel om morgendagens strømpris i appen.

  1. Trykk på meg nederst til høyre på menylinjen
  2. Velg innstillinger
  3. Skru på pushvarsling for strømpriser


Hvordan fungerer kostnadsoverskriften?

Kostnad er en oppsummering av forbruket ditt, strømprisen, nettleie, eventuell strømstøtte og fastbeløpet på avtalen din. Estimatet av kostnaden oppdateres daglig. 

I de timene prisen overstiger 91,25 øre per kWh (inkl. mva.) får du strømstøtte. Du vil se et estimert beløp over hvor mye du får i strømstøtte i kostnadsoversikten. Du kan velge om dette skal vises ved å skru av eller på visning for strømstøtte. 

I starten av hver måned vil det stå "venter på kostnad" på forsiden i appen. Så snart vi mottar forbruket ditt fra netteier, begynner systemet å regne ut kostnaden din. 


Når du er i ferd med å gå opp et nettleietrinn vil appen varsle deg. Du kan selv velge hvilket trinn du vil vi skal begynne å varsle på. Er du på vei til å havne over på de påfølgende trinnene, vil du få varsel om disse også. Når vi går inn i en ny måned så vil det valgte trinnet ditt være det første vi varsler på. Dette gjelder for deg med pulsmåler og StrømSmart+.

 

Hvordan kan jeg få varsling når jeg går opp et netteleitrinn?

  1.  På forsiden trykker du på "Nivå for denne timen"
  2. Gå inn på pushvarsling og skru det på dersom dette er av
  3. Gå tilbake til "Nivå for denne timen".
  4. Trykk på ønsket nivå
  5. Velg nettleietrinnet du vil vi skal begynne å varsle deg på


Hvordan kommer jeg i gang med smartlading av elbilen?

Smartlading av bilen er genialt og veldig enkelt om du har lastet ned Svorka-appen på mobilen. Her viser vi deg hvordan du kobler til og kommer i gang.


Appen virker ikke- hva gjør jeg?

  • Sørg for at appen er oppdatert til siste versjon
  • Lukk appen helt og start den på nytt
  • Hvis du fortsatt har problemer anbefaler vi å vente litt, og prøve igjen senere

Hvis dette ikke fungerte kan du sende oss en mail på kunde@svorka.no eller ta kontakt med oss på 97 91 22 22


Slik oppdaterer du appen:

  • Hvis du har iPhone kan du gå inn i App Store og søke opp Svorka. Hvis du ikke har oppdatert til nyeste versjon vil du se en knapp som sier "Oppdater". 
  • Har du en Android-telefon kan du gå inn i Google Play og søke opp Fjordkraft. Hvis du ikke har oppdatert til nyeste versjon vil du se en knapp som sier "Oppdater".