Hennie anbefaler alltid kundene å se på avtalen

Hennie er leder for kundeservice i Svorka og glødende opptatt av å skape gode opplevelser for kundene som tar kontakt. Og at de aldri skal være redde for å spørre om råd.

– Kundeservice sitter på en unik kompetanse om alt det vi jobber med, i tillegg har vi et godt team rundt oss med mye spesialkompetanse som er lett tilgjengelige. Avstandene i Svorka-konsernet er små, og det nyter kundene våre godt av, forteller Hennie.

Se på avtalen din!

Hun opplever jevnlig at kundene ikke vet hvilke avtaler eller tjenester de abonnerer på, og de færreste har oversikt over hva de faktisk betaler. Derfor råder hun alltid kundene til å skaffe seg en oversikt før de inngår nye avtaler.

– Før du inngår nye avtaler er det greit å vite hva du har. Er internett-abonnementet ditt allerede bra? Hva betaler du og hva får du for prisen? Hvilken strømavtale har du og hvilke andre fordeler får du som strømkunde? Sett deg inn i hva du har og hva du faktisk betaler er mitt beste tips til kundene. Med litt kunnskap er det lettere å stå imot lokketilbud og lureri, forteller Hennie.

Hvor god avtale har du: 

Sjekk om strømavtalen din er god her

Sjekk om internettavtalen din er god her

Hennie_KS.jpg

Ikke la deg lure av lokketilbud

Mange lar seg lokke av gode tilbud servert av dyktige selgere, og flere angrer.

– Vi opplever med jevne mellomrom å få telefon fra fortvilte kunder som har fått gode kampanjetilbud på strøm eller internett fra andre aktører, men som angrer når de ser at tilbudet kanskje ikke var så godt som de hadde sett for seg, eller de ikke hadde lest det med liten skrift. Da er det heldigvis mulig for mange å benytte seg av angreretten på 14 dager.

Les saken om disse to fortvilte damene som kom innom kontoret vårt på Orkanger

Du kan lese mer om angreretten her

Den lille utfordreren blant de store

Svorka har i dag strøm- og internettkunder i hele distriktet, som strekker seg fra Trondheim i nord og til Halsafjorden i sør, og møter ofte hard konkurranse fra større, nasjonale aktører.

– Det er ikke alltid lett å være den lille utfordreren, blant de store, noe vi er både på strøm og internett. Da er det ekstra artig at vi kan tilby kundene våre gode strømavtaler og internettabonnement, helt på høyde eller til og med bedre enn konkurrentene.

– Og så må jeg innrømme at som surnadaling blir jeg litt ekstra stolt når jeg ser at vi hevder oss godt og skiller oss positivt ut fra konkurrentene. Svorka er jo vårt, for oss som bor i Surnadal, Rindal og gamle Halsa. Det er vi som er eierne.

Ingen av de store slår oss på responstid!

De 3 største eierne av Svorka er kommunene Surnadal, Rindal og Heim. Så her kan man trygt si at overskuddet går tilbake til lokalsamfunnet, i tillegg til at Svorka er en aktiv sponsor i hele markedsområdet og bidrar til lokale arbeidsplasser.

– Vil du ha lys i nabohusene, gode jobber i nærheten av der du bor og et godt aktivitetstilbud for barn og unge, må du faktisk handle lokalt. Det gjelder enten du skal handle melk eller strøm, bedyrer Hennie, som også presiserer at det er ingen som slår Svorka på responstid.

– Lokale servicefolk er på pletten en god del raskere enn de større, nasjonale konkurrentene våre, som ofte har flere selgere enn servicefolk ute i felten her lokalt.

Hennie_team.jpg

Strøm + internett = gir flest fordeler

Hennie har også et tips for å spare enda litt mer penger.

– Det lønner seg å være totalkunde, altså ha både strøm og internett fra oss. Det gir klart flest fordeler. Da får du rabatten på kr 49 per måned, som trekkes fra på internett- og tv-regninga di. Bare denne rabatten utgjør kr 600 i året, om du tillegg benytter deg av noen av de andre strømkundefordelene er det mer å spare. Mange av kundene våre setter i hvert fall stor pris på rabatten i Orklandbadet, avslutter Hennie.

Les mer og bestill her