God service, sa du? Da må du ringe Svorka

På kontoret vårt på Orkanger kom det to alvorlige damer troppende inn en kald vinterdag i april, langt fra fornøyde og ba om et møte. Det var Kari og Janne. Leder for utbygging og leveranse, Erik Møller, var der den dagen og gikk litt smånervøs inn i møtet, sikker på at her vanket det kjeft.

Erik Møller_leder leveranse og utbygging.jpg

Erik Møller, leder for utbygging og leveranse i Svorka

Slik beskriver han selv opplevelsen:

I formiddag kom det to alvorlige damer inn på kontoret i Orkanger.

De ville snakke med øverste leder og ville ikke si noe før vi hadde satt oss ned først. Jeg tenkte at det var dårlig gjort av meg å videresende oppfølgingen til noen andre, ettersom jeg var overbevist om at det var oss de var misfornøyde med. Jeg tar en for laget tenkte jeg.

Så jeg ba de vennlig inn på møterommet, tilbydde kaffe og lukket døra.

Den gamle følelsen av å møte skolerett på rektors kontor slo som en boomerang rett i solar plexus! Klam i hendene og med forhøyet puls, sier jeg "Ja, hva kan jeg hjelpe dere med, da?"

"Jo, no ska du hør. Vi e så forbainna på Telenor at vi veit itj kor vi ska gjerra tå oss! Så vi fainn ut vi mått kjør ned hit t dåkk i håp om at nån kain hjelp oss."

"Phju…okey, så det er Telenor dere er misfornøyde med? Jeg trodde dere kom fordi dere var misfornøyde med oss jeg, lo jeg i lettelse."

Med ett ble stemningen på møterommet veldig mye bedre!

Det viser seg at Telenor sine selgere har lovet at de skulle spare 500kr pr måned ved å signere for dem, graving helt inn til husvegg og kostnadsfri oppkobling. Og at dette skulle skje senest i mars i år. Avtalen hadde de inngått høsten før. Nå viser det seg at de må grave selv fra tomtegrensen og at alt er utsatt til juni, kanskje juli, kanskje senere.

En av de hadde i samtale med kundeservice hos Telenor fått beskjed om at hun kanskje burde lese det med liten skrift før hun ringte inn og klaget! (Hørt på maken!)

Begge damene er kunder hos oss fra før og beklaget seg nesten for at de hadde danset med djevelen bak vår rygg. Men med minstepensjon og lovnader om en besparelse på kr 500 per måned, var det avgjørende for at de signerte med Telenor.

De presiserte at de var godt fornøyde svorkakunder og fortalte om et par tidligere henvendelser på det gamle kontoret på Orkanger, og hvor henrykt de var over servicen som møtte de i døra hver gang.

En av de nevnte også i forbifarten at hun hadde noen problemer med Teliaboksen, og lurte på om det var mulig å få hjelp med det også.

Jeg sa at jeg skulle ta en kjapp runde internt for å forsikre meg om at jeg ga de riktig informasjon om angrerett og bruddgebyr, noterte adresse, navn og nummer, og lovte at de skulle få tilbakemelding i løpet av dagen.

Etter en kjapp sjekk internt dro jeg med meg både en ny Teliaboks og Leif Ole Lillery ut på serviceoppdrag.

Nå har Kari fått en splitter ny Teliaboks med en splitter ny fjernkontroll med splitter nye batteri og grundige instrukser på hvordan hun bruker både lineære kanaler og apper på boksen, med særlig fokus på NRK-kanalene. Før vi rakk å kjøre tilbake på kontoret, ringte hun og varslet om at hun hadde sagt opp avtalen med Telenor.

Og i ettertid har det kommet frem at det er flere på Orkanger som har henvendt seg til oss med de samme utfordringene.

Erik kunne trygt konkludere etter dagens hendelser med at; God service, sa du? Da må du ringe Svorka!

Visste du at du har angrefrist?

Mange vet ikke at de har angrerett, det kan du lese mer om i denne artikkelen: