Svorka

Informasjonsside – Solberglia/Ryskdalen

Bredbånd og TV i Solberglia og Ryskdalen

Svorka er TV- og bredbåndsleverandøren i Solberglia og Ryskdalen, og kan tilby Canal Digitals grunnpakke og bredbånd med 10/10 Mbit/s (uten mengdebegrensning) i disse områdene. Vi gjør oppmerksom på endring i TV-tilbudet gjeldende fra 01.01.2018.

Vi har en egen side for Solberglia/Ryskdalen hyttefelt på våre hjemmesider, slik at våre kunder lettere finner informasjon om våre produkter/tjenester. Er det tema du ønsker å lese om som ikke er omtalt, ta kontakt med kundeservice på tlf. 07165.

Informasjon om ny TV-løsning i Solberglia/Ryskdalen fra 01.01.2018

Svorka har frem til nå tilbudt Canal Digitals grunnpakke i Solberglia og Ryskdalen hyttefelt. Dette TV-tilbudet avvikler dessverre Canal Digital fra 31.12.2017. Ønsker du TV fra Svorka også etter denne datoen er det nå kommet på plass en ny TV-løsning i dette området, som du kan lese mer om her. Vi gjør oppmerksom på prisendring for både bredbånd og TV fra samme dato.

Nåværende TV-løsning avvikles

Canal Digital har informert oss om at vi dessverre ikke kan opprettholde tilbudet om levering av dagens TV-løsning til kunder i Solberglia/Ryskdalen. Dagens løsning er basert på utdatert materiell (Pace MDU) som Canal Digital ikke lenger kan vedlikeholde/erstatte. Canal Digital har derfor besluttet å avvikle denne løsningen.

Hva betyr dette for dere?

Dette innebærer at vi ikke lenger vil tilby nåværende TV-løsning fra og med 31. desember 2017. Alle kunder vil motta varsling.

Tilbud om ny TV-løsning

Svorka har på bakgrunn av Canal Digital sin avvikling av dagens TV-løsning jobbet hardt for å få på plass en alternativ løsning i deres område, og er glade for å kunne informere om følgende TV-tilbud fra 01.01.2018:

TV-kanaler i ny løsning

  • NRK 1, 2, 3
  • TV2, Zebra, Humor, Livsstil, Sport og Nyhetskanalen
  • TVN, Max, Fem og Discovery
  • BBC World News
  • Travel channel
  • Eurosport Norge
  • Eurosport 1
  • Vox
  • Animal planet
  • TLC
  • I.D. Investigation Discovery
  • National Geographic
  • Nickelodeon
  • Nick jr.
  • Comedy Central

Vi håper at ny TV-løsning i Solberglia/Ryskdalen vil være et godt alternativ til dere som fortsatt ønsker TV fra oss. Det vil dessverre ikke være mulig å kjøpe til andre kanaler eller kanalpakker.

Vi gjør oppmerksom på at våre produkter ikke har bindingstid. Skulle du ønske å si opp din avtale, ta kontakt med kundeservice.

Nye priser gjeldende fra 01.01.2018

Som følge av generell prisstigning, samt økte innkjøpskostnader i forbindelse med nytt TV-tilbud, vil prisene bli som følger fra 01.01.2018:

Kun bredbånd: kr 229,-
Kun TV: kr 249,-
Bredbånd og TV: kr 429,-

Det er aldri hyggelig å øke prisen, derfor er vi glade for at vi på tross av denne prisøkningen fortsatt har svært konkurransedyktige priser.

Kortavgift faller bort

Dagens kortavgift på kr 300,- pr. år til Canal Digital vil utgå med ny TV-løsning, og vil være en besparelse for deg som kunde.

HD dekoder / kortleser

Dagens dekodere og kortlesere kan gjenbrukes i den nye TV-løsningen.

Bildekvalitet

Vi presiserer at bildekvaliteten vil være den samme som i dag.

Overgang til ny TV-løsning

Kundene vil motta et varsel fra Svorka når TV-signalene fra Canal Digital slukkes. Når dette er gjort må kundene foreta et kanalsøk på sin dekoder eller TV for å få inn det nye TV-tilbudet.

Lurer du på noe?

Ta kontakt med våre hyggelige kundebehandlere på tlf. 07165 eller bredband@svorka.no.

Priser og bestilling

Svorka kan frem til 31.12.2017 tilby Canal Digitals grunnpakke og bredbånd med 10/10 Mbit/s (uten mengdebegrensning) til Solberglia og Ryskdalen hyttefelt.

Ny TV-løsning erstatter dagens tilbud fra Canal Digital fra 01.01.2018. Vi gjør oppmerksomme på prisendring på både TV og bredbånd fra samme dato. For mer informasjon, se eget avsnitt om nytt TV-tilbud.

Produkter (gjelder frem til 31.12.2017):

Grunnpakke TV kr 199,- pr. mnd. *
Bredbånd 10/10 Mbit/s kr 199,- pr. mnd. 
Grunnpakke TV og bredbånd 10/10 Mbit/s kr 349,- pr. mnd.

Alle priser er inkl. mva.

Dekodere/kortleser for IDTV (gjelder frem til 31.12.2017):
Grunnpakke TV forutsetter HD-dekoder eller kortleser for IDTV (engangskostnad).
Priser i henhold til Canal Digitals prisliste.
T-We Box (med opptaksmulighet)
IDTV kortleser

*Programkortavgift fra Canal Digital tilkommer med kr 25,- pr. mnd. pr. kort.

Tilleggskanaler kan bestilles direkte hos Canal Digital.

Etableringskostnad
Nye kunder kr 1500,-

I Ryskdalen er det noen hytter som ikke har kabel for TV inn. Her kan hytteeier gjøre avtale med Østby Utmarkslag som leverer kabel (uten kostnad), og eventuelt grave grøft fra kabelskap selv, eller engasjere entreprenør for å få utført dette. Etableringskostnad er som for øvrige tilbud. Ta kontakt med driftsavdelingen i Østby Utmarkslag på telefon 941 59 000.

Bestill via skjemaet nedenfor. 
Du vil motta bestillingsbekreftelse pr. e-post.

Felt merket med * er påkrevd




Ja, jeg har lest standardavtale [bredbånd], standardavtale [TV] og er kjent med angrerett.

Har du problemer med bredbånd/kabel-TV?

Vi får dessverre ikke automatisk beskjed når kunder opplever problemer med bredbånd/TV. Vi er derfor avhengige av at hver enkelt kunde tar kontakt med oss, slik at vi kan foreta feilsøking og retting. For at vi skal få et klart helhetsbilde, må alle som opplever problemer ta kontakt, selv om man med sikkerhet vet at andre har gitt beskjed.

Våre responstider for feilretting gjelder fra feil er innmeldt til oss.

Kundeservice
Telefon: 07165
E-post: bredband@svorka.no

Vakttelefon
Mandag – Fredag: 15.00-21.00
Lørdag – Søndag: 12.00-21.00

Responstid ved feilretting

Vi opererer med følgende responstider, basert på driftsavtale med lokal installatør:

Bortfall av signaler som berører flere enn 3 kunder:
A-feil: Påbegynt feilretting innen 4 timer fra melding til kundeservice

Bortfall av signaler som berører enkeltkunder:
A-feil: Påbegynt feilretting samme virkedag ved melding innen kl. 10
A-feil: Påbegynt feilretting påfølgende virkedag ved melding etter kl. 10
B-feil: Påbegynt feilretting innen 3 påfølgende virkedager

Forklaring av kategoriene:
A-feil: Hvor kunder eller kunde har mistet en eller flere tjenester.
B-feil: Hvor kunde har redusert kvalitet på en eller flere tjenester. (For eksempel mangel på enkeltkanaler på TV, redusert bildekvalitet, redusert bredbåndshastighet, etc.)

Det siste responsnivået har kommet til for å kunne gi våre kunder riktig prioritet i henhold til alvorlighetsgrad på problemene. Vi har stor forståelse for at det er frustrerende å komme på hytta til svart skjerm og/eller manglende bredbånd, men ber også om forståelse for at vi må operere med responstider, og at alle må behandles likt.

Respons utover oppgitte responstider (eksempelvis på helg) kan avtales i hvert enkelt tilfelle, men vil bli belastet deg som kunde.

Svorka har ansvar for all feilretting på sentralt utstyr og kabelnett frem til skap.
Driftsoppdrag med feil mellom kabelskap og hytte, eller ved utstyr i hytte, vil bli fakturert hytteeier.

Hva er Svorkas ansvar og hva er hytteeiers ansvar?

Kabel fra skap og inn i hytte (inkludert utstyr tilknyttet dette) er hytteeiers ansvar. Inkludert i installasjonen fra Svorka er 1 stk. multimediakontakt og sjekk av at ny løsning med TV og/eller bredbånd fungerer, med kanalsøk og/eller bredbåndstest mot montørs PC. Eventuelt spredenett ut fra første kontakt er ikke inkludert i vår leveranse, men kan avtales direkte med montør, og faktureres separat.

Ved feil på kabel fra skap og inn i hytte (inkludert utstyr tilknyttet dette) opereres det med responstid for enkeltkunder, og faktura sendes hytteeier. Dersom vår serviceleverandør har ledig kapasitet, kan slike feil også utbedres på helg. Husk at det da vil tilkomme utrykningsgebyr og overtid.

Ved all feilretting hos enkeltkunder må det påregnes at vi må ha tilgang til hytta. Dersom hytteeier ikke kan være til stede ved feilretting, må det avtales utveksling av nøkkel.

Etableringskostnad for nye kunder er kr 1.500,-.

Varierende kvalitet på stikkabler

Sentralt utstyr og utstyr i alle skap er nå byttet ut i Solberglia og Ryskdalen. Vi ser imidlertid at det er varierende kvalitet på stikkabler til hver enkelt hytte, dette gjelder spesielt i Ryskdalen. Vi vil kontakte alle kunder dette gjelder, slik at de får mulighet til å utbedre dette. Alternativet vil dessverre være frakobling, da dårlige stikkabler skaper støy i nettet og dermed dårligere signaler for alle. Vi minner om at ansvar og kostnad ligger på den enkelte hytteeier.

Vi ber om at kunder som har behov for utbedring henvender seg til kundeservice for nærmere avtale.

Kundeservice
Ring tlf. 07165 eller send en e-post til bredband@svorka.no
Hverdager: 08.00-15.30

Vakttelefon
Hverdager: 15.00-21.00
Helg: 12.00-21.00

Slukking av analoge TV-signaler

Hva er analog TV? Analog TV innebærer at du mottar TV-signaler via antennekontakten på TVen – uten dekoder. De analoge TV-signalene er nå slukket, og det vil ikke lenger være mulig å se TV analogt. Det innebærer at kunder som ser TV analogt på ett eller flere TV-apparater må anskaffe seg en digital dekoder eller en kortleser for IDTV for å benytte seg av TV-tilbudet. Ta kontakt med Svorka dersom du har spørsmål, eller ønsker hjelp med bestilling.

Lynnedslag og ødelagt utstyr

Husk at elektronisk utstyr er følsomt. Vi oppfordrer derfor alle kunder til å ta ut alle kabler (inkludert coax-kabler) når de forlater hytta, slik at elektronisk utstyr ikke skades dersom det skulle oppstå uvær (lyn/torden) i perioder hvor du ikke er tilstede. Lynnedslag går ofte ut over sentralt utstyr, som i neste omgang kan gi ødelagt utstyr i den enkelte hytte.

Er det en stund siden du har vært på hytta, og du vet at det har vært lyn/torden, kan det være at utstyr har blitt ødelagt. Vi ber da om at du kontakter oss pr. telefon dersom du skulle oppleve problemer. Vi har dessverre ikke mulighet til å avdekke feil av denne typen automatisk.

Kundeservice

Telefon: 07165
E-post: bredband@svorka.no

Åpningstider
Mandag-fredag: 09.00 – 15.00

Vakttelefon
Mandag – Fredag: 15.00-21.00
Lørdag – Søndag: 12.00-21.00

Post- og besøksadresse
Svorka
Svartvassvegen 6
6650 Surnadal