Svorka

Informasjonsside – Solberglia/Ryskdalen

Bredbånd og TV i Solberglia og Ryskdalen

Svorka er TV- og bredbåndsleverandøren i Solberglia og Ryskdalen, og kan tilby TV og bredbånd med 10/10 Mbit/s (uten mengdebegrensning) i disse områdene.

Vi har en egen side for Solberglia/Ryskdalen hyttefelt på våre hjemmesider, slik at våre kunder lettere finner informasjon om våre produkter/tjenester. Er det tema du ønsker å lese om som ikke er omtalt, ta kontakt med kundeservice på tlf. 97 91 22 22.

 

Svorka i Solberglia / Ryskdalen uke 40

I uke 40 vil Svorka ha en montør tilgjengelig i Solberglia og Ryskdalen. Vår montør vil kunne svare på spørsmål, foreta tilleggsinstallasjoner og gi teknisk bistand der det er nødvendig. NB! Vår montør vil ikke foreta nyinstallasjoner. Vi ber om at kunder som har behov for bistand henvender seg til kundeservice innen 24. september for nærmere avtale.

Kunder som er usikre på kvalitet og tilstand på kabel mellom kabelskap og hytte, kan også få undersøkt dette. Vi gjør oppmerksom på at feil mellom kabelskap og hytte kan medføre forringet kvalitet på leveranse, ikke bare for deg, men også for andre i nettet. Driftsoppdrag med feil mellom kabelskap og hytte, eller ved utstyr i hytte, vil bli fakturert hytteeier.

 

TV

Svorka tilby følgende TV-løsning:

TV-kanaler

    • NRK 1, 2, 3
    • TV2, Zebra, Humor, Livsstil, Sport og Nyhetskanalen
    • TVN, Max, Fem og Discovery
    • BBC World News
    • Travel channel
    • Eurosport Norge
    • Eurosport 1
    • Vox
    • Animal planet
    • TLC
    • I.D. Investigation Discovery
    • National Geographic
    • Nickelodeon
    • Nick jr.
    • Comedy Central

Priser og bestilling

 

Priser gjeldende fra 01.01.2018

Grunnpakke TV kr 249,- pr. mnd. *
Bredbånd 10/10 Mbit/s kr 229,- pr. mnd. 
Grunnpakke TV og bredbånd 10/10 Mbit/s kr 429,- pr. mnd.

Alle priser er inkl. mva.

Etableringskostnad
Nye kunder kr 1500,-

I Ryskdalen er det noen hytter som ikke har kabel for TV inn. Her kan hytteeier gjøre avtale med Østby Utmarkslag som leverer kabel (uten kostnad), og eventuelt grave grøft fra kabelskap selv, eller engasjere entreprenør for å få utført dette. Etableringskostnad er som for øvrige tilbud. Ta kontakt med driftsavdelingen i Østby Utmarkslag på telefon 941 59 000.

Bestill via skjemaet nedenfor. 
Du vil motta bestillingsbekreftelse pr. e-post.

Har du problemer med bredbånd/kabel-TV?

Vi får dessverre ikke automatisk beskjed når kunder opplever problemer med bredbånd/TV. Vi er derfor avhengige av at hver enkelt kunde tar kontakt med oss, slik at vi kan foreta feilsøking og retting. For at vi skal få et klart helhetsbilde, må alle som opplever problemer ta kontakt, selv om man med sikkerhet vet at andre har gitt beskjed.

Våre responstider for feilretting gjelder fra feil er innmeldt til oss.

Kundeservice
Telefon: 97 91 22 22
E-post: bredband@svorka.no

Vakttelefon
Mandag – Fredag: 15.00-21.00
Lørdag – Søndag: 12.00-21.00

Responstid ved feilretting

Vi opererer med følgende responstider, basert på driftsavtale med lokal installatør:

Bortfall av signaler som berører flere enn 3 kunder:
A-feil: Påbegynt feilretting innen 4 timer fra melding til kundeservice

Bortfall av signaler som berører enkeltkunder:
A-feil: Påbegynt feilretting samme virkedag ved melding innen kl. 10
A-feil: Påbegynt feilretting påfølgende virkedag ved melding etter kl. 10
B-feil: Påbegynt feilretting innen 3 påfølgende virkedager

Forklaring av kategoriene:
A-feil: Hvor kunder eller kunde har mistet en eller flere tjenester.
B-feil: Hvor kunde har redusert kvalitet på en eller flere tjenester. (For eksempel mangel på enkeltkanaler på TV, redusert bildekvalitet, redusert bredbåndshastighet, etc.)

Det siste responsnivået har kommet til for å kunne gi våre kunder riktig prioritet i henhold til alvorlighetsgrad på problemene. Vi har stor forståelse for at det er frustrerende å komme på hytta til svart skjerm og/eller manglende bredbånd, men ber også om forståelse for at vi må operere med responstider, og at alle må behandles likt.

Respons utover oppgitte responstider (eksempelvis på helg) kan avtales i hvert enkelt tilfelle, men vil bli belastet deg som kunde.

Svorka har ansvar for all feilretting på sentralt utstyr og kabelnett frem til skap.
Driftsoppdrag med feil mellom kabelskap og hytte, eller ved utstyr i hytte, vil bli fakturert hytteeier.

Hva er Svorkas ansvar og hva er hytteeiers ansvar?

Kabel fra skap og inn i hytte (inkludert utstyr tilknyttet dette) er hytteeiers ansvar. Inkludert i installasjonen fra Svorka er 1 stk. multimediakontakt og sjekk av at ny løsning med TV og/eller bredbånd fungerer, med kanalsøk og/eller bredbåndstest mot montørs PC. Eventuelt spredenett ut fra første kontakt er ikke inkludert i vår leveranse, men kan avtales direkte med montør, og faktureres separat.

Ved feil på kabel fra skap og inn i hytte (inkludert utstyr tilknyttet dette) opereres det med responstid for enkeltkunder, og faktura sendes hytteeier. Dersom vår serviceleverandør har ledig kapasitet, kan slike feil også utbedres på helg. Husk at det da vil tilkomme utrykningsgebyr og overtid.

Ved all feilretting hos enkeltkunder må det påregnes at vi må ha tilgang til hytta. Dersom hytteeier ikke kan være til stede ved feilretting, må det avtales utveksling av nøkkel.

Etableringskostnad for nye kunder er kr 1.500,-.

Varierende kvalitet på stikkabler

Sentralt utstyr og utstyr i alle skap er nå byttet ut i Solberglia og Ryskdalen. Vi ser imidlertid at det er varierende kvalitet på stikkabler til hver enkelt hytte, dette gjelder spesielt i Ryskdalen. Vi vil kontakte alle kunder dette gjelder, slik at de får mulighet til å utbedre dette. Alternativet vil dessverre være frakobling, da dårlige stikkabler skaper støy i nettet og dermed dårligere signaler for alle. Vi minner om at ansvar og kostnad ligger på den enkelte hytteeier.

Vi ber om at kunder som har behov for utbedring henvender seg til kundeservice for nærmere avtale.

Kundeservice
Ring tlf. 97 91 22 22 eller send epost til bredband@svorka.no
Hverdager: 09.00-15.00

Vakttelefon
Hverdager: 15.00-21.00
Helg: 12.00-21.00

Lynnedslag og ødelagt utstyr

Husk at elektronisk utstyr er følsomt. Vi oppfordrer derfor alle kunder til å ta ut alle kabler (inkludert coax-kabler) når de forlater hytta, slik at elektronisk utstyr ikke skades dersom det skulle oppstå uvær (lyn/torden) i perioder hvor du ikke er tilstede. Lynnedslag går ofte ut over sentralt utstyr, som i neste omgang kan gi ødelagt utstyr i den enkelte hytte.

Er det en stund siden du har vært på hytta, og du vet at det har vært lyn/torden, kan det være at utstyr har blitt ødelagt. Vi ber da om at du kontakter oss pr. telefon dersom du skulle oppleve problemer. Vi har dessverre ikke mulighet til å avdekke feil av denne typen automatisk.

Kundeservice

Telefon: 97 91 22 22
E-post: bredband@svorka.no

Åpningstider
Mandag-fredag: 09.00 – 15.00

Vakttelefon
Mandag – Fredag: 15.00-21.00
Lørdag – Søndag: 12.00-21.00

Post- og besøksadresse
Svorka
Svartvassvegen 6
6650 Surnadal