Telia tar kampen med Nent Group

24. mars 2021
Plakat_Tiger
Telia har dessverre ikke kommet til enighet om en ny avtale med NENT, som er leverandør av enkelte TV kanaler.

Oppdatering til våre TV-kunder på situasjonen mellom Telia og NENT.

Vi jobber for å få Telia til å komme videre i forhandlingene, og samtidig støtter vi jobben de gjør med å ta kampen for både pris og tjenester for oss på sikt i forhandlingene med NENT (Nordic entertainment group). 

Kjernen i forhandlingene handler om våre kunders valgmuligheter, og at våre kunder ikke skal måtte betale for innhold som de ikke har interesse av. Vi jobber på for å komme til enighet, og forhandlingstemaet vårt er proaktive i dialogen med NENT, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet. – Vi har levert flere forslag til løsninger, men dessverre er situasjonen fortsatt fastlåst, og det er vanskelig å si noe konkret om når partene eventuelt kan bli enige.

– Vi tror på valgfrihet og at våre kunder skal kunne velge det innholdet de selv finner relevant til en fornuftig pris. Telias TV-kundeløfte er enkelt: vi skal tilby markedets bredeste innholdsportefølje, presentert på en enkel og brukervennlig måte slik at kundene kan se på hva de vil, når de vil

– Det er viktig for meg å påpeke at når vi utfordrer bærekraften i forretningsmodellene mellom TV-selskaper og distributører, så gjør vi det for våre kunders skyld. Det er en smertegrense for hvor mye våre kunder er villige til å betale for TV-selskapenes stadig dyrere kjøp av rettigheter, samtidig som de mister valgfrihet, og vi kan ikke fortsette å la TV-selskapene «dumpe» kostnadene sine over på våre kunder i all evighet sier Pål Rune.

 

Fra 1. mars har Telia ikke lenger lov til å vise innholdet fra NENT. Følgende kanaler og tjenester er berørt:

  • TV3, V4, TV6, Viasat Nature, Explorer, History og VSport+, VSport , V Premium, V Film Family, V Sport Golf, Viaplay og Filmfavoritter.

Vi er lei for ulempene dette medfører for deg som kunde. Forhandlinger pågår og vi håper det ikke skal bli langvarig. 
Les mer på Telia sine sider om saken her