Svorka

Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet våre oftest stilte spørsmål. Finner du ikke svar på det du lurer på i listen kan du ringe oss eller sende oss en epost, så hjelper vi deg gjerne.

Bredbånd

Hvilken teknologi kan jeg få bredbånd på? (Radio, Coax, Fiber)

Radio: Radiobasert bredbånd, fungerer ved at du fester en utendørsantenne og retter den mot en av våre sendere i ditt område.
Coax: Bredbånd/TV leveres gjennom kopperkabel.
Fiber: Bredbånd/TV leveres gjennom fiberkabel.

Hva må jeg gjøre for å endre hastigheten på mitt bredbånd?

Du kan enten legge inn bestilling på vår hjemmeside, eller kontakt kundeservice på telefon 97 91 22 22.

Hvor lang bindings-/oppsigelsestid har Svorka?

Avtalene våre har oppsigelsestid på inneværende måned + en måned. Våre avtaler har 12 mnd. binding fra oppkobling.

Kan jeg få rabatt dersom jeg har flere abonnement?

Vi rabatterer ikke våre abonnement på fiber og coax. Har du for eksempel et radioabonnement på hytta, og fiber hjemme kan du få radioabonnementet til halv pris. Har du to radioabonnement vil du få det rimeligste til halv pris.

Arbeidsgiver dekker bredbånd for meg. Hvordan oppgir jeg korrekt kostnad?

Dersom du betaler pakkepris for bredbånd + TV skal du oppgi pakkepris minus gjeldende pris på TV. Pr. 01.10.2019 er gjeldende pris på TV kr 479,- pr. mnd.

Kan Svorka tilby montasje?

Ja, vi kan tilby montasje gjort av våre egne montører, fastpris kr 1500,-.
Pris på montasje hos eksterne installasjonsfirma avtales direkte mellom kunde og installasjonsfirma.

Hva gjør jeg med bredbåndsutstyret hvis jeg vil si opp eller skal flytte?

Bredbåndsantennen og tilhørende strømadapter er Svorka sin eiendom, og vi ber derfor om at dette blir sendt i retur til oss. Bredbåndsutstyr som ikke blir returnert til oss, vil bli fakturert kunden. Viser til vår standardavtale. Skal du flytte, kan det hende at vi kan omprogrammere utstyret som du har, og dette må bli gjort før utstyret blir demontert. Ta kontakt med kundeservice på tlf. 97 91 22 22.

NB! Dette forutsetter at du skal flytte til et område hvor Svorka har bredbåndsdekning.

Må jeg kjøpe ruter gjennom Svorka?

Nei, så lenge ruteren kan motta IP automatisk med DHCP, så kan hvilken som helst ruter brukes. Er du usikker, snakk med butikken som selger ruteren for å bekrefte dette.

Vi har kun support på våre egne rutere.

 Hvor finner jeg passordet til trådløsnettet mitt?

Radio/Coax: Dette står i velkomstbrevet, har du ikke dette, finner du det på undersiden av ruteren/modemet.

Fiber: Dette står i velkomstbrevet, har du ikke dette, ta kontakt med kundeservice.

 Hvordan bedre hastighet på bredbånd?

Se her for tips som kan bedre hastigheten på ditt bredbåndabonnement.

 Informasjon om angrerett

Ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted har kunden, i henhold til angrerettloven, rett til å gå fra avtaler om leveranse av tjenester ved å gi Svorka melding om dette innen 14 dager regnet fra angrerettskjema er mottatt av kunden.
Kunden mottar angrerettskjema sammen med bekreftelse på bestilling. Melding om bruk av angrerett bør av bevismessige hensyn være skriftlig. Ved bruk av angrerett faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort.

Dersom angreretten skal benyttes, sendes ferdig utfylt angrerettskjema til:
Svorka, Svartvassvegen 6, 6650 Surnadal

Epost: bredband@svorka.no

Dersom kunden avbestiller etter angrefristens utløp for produkter med bindingstid faktureres et bruddgebyr i tråd med våre vilkår.

Mangler du angrerettsskjema?

Du får tilsendt angrerettskjema sammen med bestillingsbekreftelsen. Hvis du ikke finner igjen skjemaet, kan du laste ned et angrerettskjema her.
angrerett

Epost

Kan jeg opprette epostadresse med Svorka?

Vår eposttjeneste ble avviklet fra 01.01.2019, og vi oppretter derfor ikke nye adresser.

TV/Telenor

Hvordan oppretter jeg «Min side» hos Telenor?

Bruker på «Min side» oppretter du ved å gå inn på Telenors hjemmeside.

Kan jeg bestille andre pakker i tillegg til «Grunnpakken» fra Telenor?

Ja, men disse må bestilles direkte hos Telenor.
Hvis du logger deg inn på «Min side» hos Telenor, finner du oversikt over hvilke kanalpakker som er tilgjengelige i vårt operatør-nett.

Kabelpåvisning og kart

Jeg ønsker kabelpåvisning, hva gjør jeg?

Svorka har gratis tjenester for påvisning av kabeltrasé og utlevering av kart.

Leveringstid for kart og kabelpåvisning er inntil 3 virkedager.

Bestill påvisning
fiber@svorka.no eller ring 97 91 22 22.

Bestill kart
fiber@svorka.no eller ring 97 91 22 22.