Svorka avvikler sin eposttjeneste fra 01. januar 2019

25. april 2018
Svorka avvikler sin eposttjeneste
Svorka avvikler sin eposttjeneste fra 01. januar 2019.

Vår eposttjeneste, som har blitt tilbudt som en gratistjeneste til våre kunder, legges ned fra 01. januar 2019.

Hvorfor avvikles Svorkas eposttjeneste?

De siste årene har vi opplevd en massiv økning i antall spamangrep, noe som dessverre har medført at det har vært utfordrende å opprettholde en stabil og tilfredsstillende kvalitet på vår eposttjeneste, med den oppetid vi føler våre kunder fortjener. Samtidig er det nå kun et fåtall av våre kunder som er aktive brukere av vår gratis eposttjeneste. Dette gjør at vi har besluttet å legge ned tjenesten med virkning fra 01. januar 2019.

Hva betyr dette for deg som kunde?

Fra 01. januar 2019 vil du ikke lenger ha tilgang til din tidligere epostkonto hos Svorka. Vi oppfordrer deg derfor til å opprette ny epostadresse hos en annen leverandør i god tid før dette. Husk også at du bør informere venner og kontakter om din nye epostadresse.

Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører for deg som kunde.

Videresending

Svorka kan sette opp videresending til din nye epostadresse før kontoen sperres, dersom du ønsker det. Vi garanterer at videresendingen er aktiv i minst 1 år etter nedleggelse av vår eposttjeneste. Ta kontakt med oss dersom du ønsker videresending – du trenger bare å oppgi den nye adressen all epost skal videresendes til, så ordner vi resten.

Dette bør du tenke på

Du som har epost via Svorka, må bytte til en annen eposttjeneste senest 31. desember 2018

  • Du bør hente ut alle eposter du ønsker å ta vare på, senest 31. desember 2018
  • Du bør informere dine kontakter om din nye epostadresse.
  • Du bør oppdatere din epostadresse alle steder hvor denne er registrert 
    F.eks. hos Altinn, digipost, bank, forsikring, lånekassen osv. og hos ulike leverandører av varer (f.eks. nettbutikker, bokklubber osv.) og tjenester (f.eks. SAS, Norwegian, Netflix osv.).
  • Det er mulig å få satt opp videresending til ny epostadresse. Eventuelle videresendinger vil fungere i minst 1 år etter at tjenesten er lagt ned.
  • Vi sletter all epost og annen informasjon når vi stenger tjenesten. Dette for å ivareta ditt personvern.

Anbefaler internasjonale eposttjenester

I dag er det få som kan konkurrere med de store, internasjonale eposttjenestene. De tilbyr mye funksjonalitet, har høy grad av driftssikkerhet og mye lagringsplass. Vi anbefaler derfor våre kunder å benytte seg av en av disse ved bytte av eposttjeneste, som for eksempel:

Googles Gmail

Google sitt produkt heter Gmail, og gir tilgang til en lang rekke tjenester som Google tilbyr. Det er helt gratis å opprette Gmail-adresser og du kan opprette mange ulike, om ønskelig. Gmail er enkelt, brukervennlig og tilgjengelig på alle enheter.

Slik oppretter du en Gmail konto:

Når du skal registrere deg for Gmail, må du først opprette en Google-konto. Brukernavnet og passordet du får da, gjelder både for Gmail og andre Google-tjenester, som YouTube, Google Play og Google Disk.

  1. Gå til nettsiden for å opprette en Google-konto
  2. Følg trinnene på skjermen for å konfigurere kontoen din
  3. Logg deretter på Gmail med Google-kontoen du oppretter

Gmail kan du lese mer om her.

Microsoft Outlook

Outlook er en kostnadsfri epost- og kalendertjeneste som hjelper deg å ha kontroll over det som betyr noe, og få ting gjort. Outlook.com-adressen kobler deg til mer enn bare innboksen. Logg på Skype, finn kontaktene og kalenderen, og arbeid i Office Online.

Slik oppretter du en Microsoft-konto:

  1. Gå til nettsiden for å opprette en Microsoft-konto
  2. Følg trinnene på skjermen for å konfigurere kontoen din
  3. Logg deretter på med Microsoft-kontoen du oppretter

Outlook kan du lese mer om her.

Les også Lifewire sine tips til eposttjenester 2018

Kundeservice

Spørsmål? Ta gjerne kontakt med våre hyggelige kundebehandlere på tlf. 97 91 22 22 eller bredband@svorka.no.

KUNDESERVICE